Horgász tavon jártam: Balázs tó

A 18. Kerület pecás szempontból érdekes. itt tanyázik egy csomó horgász celeb, de akad itt pár tó is ahol már megfordultam.

De mennyivel jobb lett volna, ha az egykor választott tó helyett inkább a Balázs tavat választom első budapesti pecám helyszínéül. Persze akkor még minden más volt.

Erre a csoda kis tavacskára egészen addig nem figyeltem, míg nem találkoztam Tomival,akiről kiderült, hogy ő az elnök a helyi egyesületben és egyengeti a kis víz sorsát!

Egypárszor már említette, hogy a tó nagyon jó match pálya, és hogy szívesen tart nekem egy kis bevezetést a csúszó waggleres módszerből, ami viszont nem slider … .

Mikor aztán csörgött a telefon, hogy eszik a dévér autóba ültem és megtettem a 12 perces távot, találkoztam Tomival, ittunk egy kávét, megcsodáltuk Miss Júniust a delphin horgásznaptárban, és kezdetét vette a peca….

A nem slider, de csúszó úszó. Úgy készül, mint a slider. Felül damil ütköző, majd kicsi gyöngy, amit gyorskapcsos forgó, és ismét egy (nagyobb) gyöngy követ. Ezek után felkötünk egy forgót. Ez után egy, az úszó hosszának két és félszeres mennyiségű damil kerül, ami főzsinór vastagságú. Ide kerül a maradék ólom, fő és jelző súly. Az úszó természetesen önsúlyos waggler, kb 2-3 grammot osztunk el ezen a zsinórszakaszon. Ezt zárjuk előke gyorskapoccsal és jöhet az előke. Így kényelmesen és gubanc nélkül lehet dobni illetve meghorgászni mély vizet. Esetünkben volt ez 7méter is.

Az etetőanyag is megér egy misét

Én a Dunai Horgászok icefish kajával sötétítettem le egy adag szintén DH busa etetőanyagot, és mivel még kellett egy kis szín, fekete ttxel még bővítettem.

Tomi főtt rizst hozott, ami kiváló lassan süllyedő kajának bizonyult. Ezt a dolgot most jól meg is jegyeztem, mert a süllyedés mellett kiválóan színezhető és nagyon szépen panírozható is!
Az etetést Tomi végezte feeder round kosárral, így pontosan és vízközt tudtunk etetni. Szintén zseniális ötlet!

Esti kaja keverés: Busás valamint sötét kaják keveréke

A Balázs tó titka

Kiváló, finom dévéres kárászos peca lett a vége, aminek az eredményessége nagyban függött attól, hogy milyen mélyen horgásztunk. Ez másfél és 3 méter között változott, de lenéztünk fenékre is. A kapások is nagyon finomak voltak elkélt volna még vékonyabb előke is. A pecát pár egyéb keszegféle tarkította!

Szükség volt a csúszó felszerelésre és a lelkére a damilból készült ütközőre. Sosem gondoltam volna, de egyszerű mint a pofon és rendkívül praktikus. Pót vagy tartalék damillal nem készültem, így óva intek mindenkit, erre figyeljen. Az utóbb időben megszoktam, hogy a methodhoz igazából nem kell mindenféle felszerelés, most viszont kincset értek a dobozban talált mindenféle forgók!

A pontyok még nem voltak étvágyuknál, ennek ellenére némi kapásunk volt, és Tomi hala ki is jött. Az én pontyom kicsit energikusabb volt, a 16 os horog nem tudta megtartani. Meglepetésemre egy apróság azért elhúzta az úszót fenék közelben, de mint a rongyot! 🙂

Elnöki hal! És persze az édesapámtól származó elmaradhatatlan SANO vödör!

Így alakult ez a peca. Kedves emberekkel, szép környezetben, érdekes izgalmas módszerrel! Ajánlom mindenkinek szívesen. Mert fantasztikus!

Látogassátok meg a Balázs tavat, hiszen ahogy melegszik a víz a dévérek mellett a pontyok is foghatók lesznek a módszerrel, ami igazi élmány számba megy. Napi jegyet a Dupla kukac illetve Baross utcai horgászboltban tudtok venni. Az egybotos sportjegy 3000, a két botos 3500 forint. Halat elvinni nem lehet!

Én még vissza fogok térni ponttyal tarkítani a terítéket!