Kipróbálásra kaptam meg a fenti botot. Az ötlet, hogy legyen egy rapid horgászatokra alkalmas rakós botom, ami elfér állandóan az autóban. A bot szállítási hossza 115 cm.
Gyári specifikáció
A bot robosztussága 9/10-es, ez igaz. Merevsége viszont 3/5. Ez a két tétel egymás mellett azért eléggé elszomorító és különös első ránézésre, de majd a használat megmondja.
A felszerelés
A botba 2.6-os Matrix SLIK került. Ez megfelelő egy ilyen bothoz. Ha nagy halat kell vele húzni akkor a guminak is támogatni kell. Nekem a SLIK nagyon bevált. Pont ez a típus van a Torque marginomban is.
A gumizásra viszon nem volt időm nyugodt körülmények között a lakásban, úgyhogy a bot ideiglenes felszerelését a tavon végeztem el.
(Érdemes és jó ha van az autóban egy olyan doboz és felszerelés, amivel a rakós gumit tudjuk cserélni vagy éppen kialakítani. Az sem árt, ha van tartalék gumiból is, ha esetleg nem úgy adja ki a szerelék.)
Sós tavi kezdés
A Sós jó választás, mert tapasztalataim alapján a sekélyben szépen jön keszeg, kárász és ponty is az etetésre. Nem mellesleg egy rapid pecára kijutni is gyorsan lehet.
Az igazi rapid rakós peca továbbá megy kisszékről. Kell is neki, mert se görgő sem pedig láda nem volt nálam. Görgőnek a kerekes kocsim oldala szolgált, harisnyaként az etetőanyagos táskámba szúrtam a bot végét. Nem hülyeség ez, hiszen működik.
A szokásos pasztás peca megszokott ritmusa szerint a halak az 5.-6. betolásnál jelentkeztek, amikor volt már etetőanyag a vízben. A halak többségét keszegek alkották, de azért beugrott jobb kárász és ponty is!
És a bot? A bot nehéz és takony nyúlos teljes hosszában. Ehhez a bothoz nem árt a görgő, mert a súlya miatt, ha nem jól támasztjuk alá nagyot fordul. Ettől függeltenül, tulajdonképpen a dolgát teszi.
Fontos leírni, hogy a rendkívül nyúlós “takony” akció és a szuper rövid, de órmötlan vastag tagok esetlen mozgást fognak csinálni. Nem feltétlen jó vele a pasztás, pasztapotos peca, mert nagyon óvatosan kell csinálni, hamar kiugrik a paszta a potból, ha elfeledkezünk magunkról!
Keszegek viszont jöttek, majd ütöttem pár erőgépet, amik a kis horog miatt csak rövid ideig tesztelték a botot. Szerencsére volt olyan jelentkező, hogy megnézzem mit mutat a bot hal alatt. Itt is nagyon görbült, de nem éreztem veszélyben. Egy észrevételt a peca másnapján még muszáj tennem: aki nem gyúr hátra, annak lesz baja másnap! Nehéz is. Nem kicsit!
Topsetről fárasztás közben viszont már semmi negatív tapasztalat nincs. Pont úgy lehet vele fárasztani, mint minden más bottal.
Bár igazán kereszt tapasztalatom régebbi pontyos bottal nincs. Itt és most fogalmazódott meg az igény, hogy kezembe fogjak régebbi klasszikust! Talán ez segít abban, hogy a botot igazán értékeljem.
Jelenlegi botjaimhoz képest, és ezekkel összehasonlítva mindenképpen felejtős termék. A boton, minőségén egyértelműen érződik az ára (~30000 Ft), de amire kaptam, arra tökéletesen megfelel. Ez egy rapid margin bot, ami nem kér helyet a kocsiban, és vigyázni sem kell rá.
Összegezve, ez a bot olyan, mint alkoholistának a reggeli csavaros kifli. Nem jó, de kell. Nem élvezet, de működik. És ha lehet, akkor akkor és úgy kell csinálni, hogy más ne lássa. De csinálják! Egészség!
Egy gondolat a “Rakósbot teszt: Sensas fighting carpa 50”