Lingluren a próbán, avagy még egy kínai spiccbot

Továbbra is keresem a kínai spiccbotok hazai jó felhasználásàt és lehetőségeit.Már csak azért is, mert téli tapasztalataim okán ígéretet, majd most pedig botot kaptam most tesztre, ahogy azt már írtam tegnap.

Ezeknek a botoknak az ára borsos, ha több dolgot akarok bemutatni, akkor bizony minden ilyen lehetőséget meg kell ragadjak. A Fishingoutlet.hu volt szíves a bullfishing kínálatából egy power botot adni, amivel már bátrabban pontyozhatok. Akkor hát pontyozzunk!

Előkészültem, új szerelékeket kötöttem és feltöltöttem az előkés dobozt is. Bár a hét időjárása nem az igazi, de reméltem jó pecában lesz részem. 20as főzsinór. 20as előke 10es horoggal, 18as előke 12es horoggal. Már már majdnem a rakós, pasztás szerelékeim.

Szembe tűnő lehet, hogy a spiccbotra miért egy pontos úszót teszek! Erre több indokom is van. Az első a szél. Ha már spiccbottal akarunk horgászni és fúj a szél, akkor a több pontos úszó feletti meglehetősen nagy zsinór rész fekszik a vizen és elhúzza a szereléket az etetésről. Ezzel szemben az egy pontos úszót letett bottal, a spiccet vízbe dugva pontosan úgy süllyesztünk zsinórt, mint match pecánál.

A kapás is látványosabb egy egypontos úszóval, hiszen úgy súlyozzuk, hogy a nagy test csak ici-pici része legyen kint a vízből. Nem sokkal több, mint egy több pontos úszó esetén. Ha a ponty felemeli a csalit és a pár jelző ólmot, olyan emelős kapásban lesz részünk, amit utána még hetekig látunk álmunkban! Fantasztikus érzés.

Ez a fajta szerelék és súlyozás arra is jó, hogy megtaláljuk a meder fenekét és tudjuk hogy mekkora rész fekszik ott nyugalomban. A ponty szereti ha nem mozog a kaja.

A peca

A tesztpálya most a Csepp-tó 23as helye. A legendás púp. Ha az ember el akar fáradni, akkor kell egy rakó és kb 3-4 kiló kukorica. A púpot úgy találja meg, hogy a szemben, jobbra található WC irányába kell horgászni kb 8-9 méter távolságban, így a bothossz pont megfelelő és élmény megtalálni ilyen szereléssel azt a részt, ahol az 5 méteres vízoszlopból marad kettő, mintez kb fél négyzetméter területen.

Sajnos a púp nem járt a kedvemben túlságosan, pedig ügyesen oldottam meg, és volt is gyönyörű elódalgós kapásom, hát még feltolós. 3darab 3 és 4 kiló közötti ponttyal lettem gazdagabb, amit szákba sikerült terelni nem utolsó sorban lencsevégre kapni. Az eredmény lehetett volna fényesebb, amellett hogy jókat fárasztottam!

Ő még belefért

A Csepp tó viszont nem az a hely ahol nem kap az ember tippet, így teljesen kifordultam a tőlem jobbra levő stég elé és megküldtem a helyet 1 egész doboz konzerv kukoricával. Úgynevezett margin peca. De ekkor már közeledtünk a délután 4 órához.

Szkeptikus voltam, és számoltam mennyi időt tudok még horgászni. Épp ezen gondolkoztam, mikor el is tűnt az úszó, majd bevágás és fárasztás következett. A horog biztosan tartott és ismét zsákmányoltam egy 3 kilós tövest. Ami ez után következett, azt viszont nem gondoltam volna. Bedobás, mélázás, úszó merülés, majd a bot benne maradt a bevágásban. Ez AZ az érzés, amit minden horgász szeret, amikor komótosan elindul az a valami és lehet tudni, hogy ez most akkor már nem az átlag méret, így hát tele vigyorral az arcomon fárasztottam, egyben kértem segítséget a szákoláshoz, mert látszott, hogy ezt a halat nem az én merítőmbe kellene belehajtogatni.

Külön örömként olyan valaki szákolt nekem és csettintett elismerően, aki szintén szkeptikus volt a bot halkímélésével kapcsolatban.

Összegezve

A Lingluren botban van különbség az enyémhez képest, sokkal gerincesebb, kevésbé lóg, de ugyanolyan intenzitással, hasonló módon dolgozik. A nagyobb halakat szépen irányította. A nagyszerű munka mellett már be-be avatkozzam és bevetettem egy-egy fárasztási trükköt a nagyobb halak esetén, azért hogy a hal nyugodtabb maradjon. Hiába itt már nem minden a profi bot.

Ahelyett, hogy a kínai fárasztós videókon làtható módon égbe emelt bottal téptem volna a halat, vízbe nyomott spiccel határozott finom húzással fordítottam rajta, ha kellett. Nem volt vészes a helyzet, de a halak is megmutatták, hogy mit tudnak a már melegebb vízben.

Két, feltételezhetően test kapásom nem lett meg, egy hal pedig a horgommal távozott. Ezt követően tettem fel a 18as előkét, ami még így is elégséges volt. 23as főzsinórig még simán fel lehetne menni a bot elbírná. Ezenfelül is van még egy ötletem, ami ki akarok próbálni, de ne szaladjunk előre. 😉

A bot jó, hozza a kínai spiccbotos feelinget, benne van az erő, ami rá is van írva, persze nem is haltépő pecát csinálok vele! Valószínű kijönne vele nagyobb hal is. Ez azonban a boton kívül a halon és a horgászon is múlik. Semmiképp sem csodafegyver, észnél kell lenni. Bevetni egy csomó mindent, amit már megtanultunk korábban. Ez a kijelentés természetesen minden gyártó minden termékére igaz.

A linugluren glccge power jó kihívója a még ennél is borsosabb árú nagyhalas spiccbotoknak, amiket a haldorádó vagy a topmix kínálatàban találni. A bullfishing kínálata emellett további izgalmas, érdekes ilyen botokat tartogat, érdemes megnézni őket!

update: 2024.05.07 – videó tartalom

update: 2024.06.10 – Amúr

Nagyon nagy kérdés volt, hogy hogy viselkedik a bot egy amúrral a horgon. Én azt tippeltem erősebb lesz a küzdelem, de nagyobb eséllyel lesz meg. Ezt a rakós tapasztalataimra alapoztam. Ami bár kevés, de jó élmény volt. Most ezzel a bottal, ami azóta a tulajdonom, sikerült egy amúrt szákba terelnem.

Fantasztikus élmény, erős küzdelem volt, itt már tényleg fel kellett állni a ládáról és kapaszkodni kellett! Viszont nem volt “carprun” egy-egy erősebb ponty, főleg testkapás esetén megállíthatatlan és szakad az előke, ami jobb is. Egy jobb hal ezt a szájában a horogkkal is tudja. Az amúr, ha akkora ellenállást érzett, megfordult. A horog bár nem túl jól, de megfelelően ült a szájában.

3 gondolatokat “Lingluren a próbán, avagy még egy kínai spiccbot

1. Hali!
    Érdekelne miért jó ez a vékony előke?
    18-as damil nagyjából 5 kg-t tud papíron, ami valóságban talán 3,5-4, a bot pedig ennél sokkal többet bír. Nem lenne logikusabb egy 7-8 kiló terhelésű előke, és egy kicsivel erősebb főzsinór, ha szakad mégis, akkor csak az előke szakadjon?

1. Szia,

Mert nem nagy horoggal és vastag főzsinórral horgászom. akkor sem, ha erre lehetne lehetőségem. 18-as damil az nálam ebben a kategóriában már vastag.
      Az előkének a horoggal és a főzsinórral kell passzolnia. horgászhatsz vastagabbal akár telibe, csak akkor nem lesz egyértelmű, hogy hol szakad.

Ez a szerelék azért mérvadó, mert azt vizsgáltam, hogy egy “rendes” finomszerelékkel hogy viselkedik.