Lingluren a próbán, avagy még egy kínai spiccbot

Továbbra is keresem a kínai spiccbotok hazai jó felhasználásàt és lehetőségeit.Már csak azért is, mert téli tapasztalataim okán ígéretet, majd most pedig botot kaptam most tesztre, ahogy azt már írtam tegnap.

Ezeknek a botoknak az ára borsos, ha több dolgot akarok bemutatni, akkor bizony minden ilyen lehetőséget meg kell ragadjak. A Fishingoutlet.hu volt szíves a bullfishing kínálatából egy power botot adni, amivel már bátrabban pontyozhatok. Akkor hát pontyozzunk!

Előkészültem, új szerelékeket kötöttem és feltöltöttem az előkés dobozt is. Bár a hét időjárása nem az igazi, de reméltem jó pecában lesz részem. 20as főzsinór. 20as előke 10es horoggal, 18as előke 12es horoggal. Már már majdnem a rakós, pasztás szerelékeim.

Szembe tűnő lehet, hogy a spiccbotra miért egy pontos úszót teszek! Erre több indokom is van. Az első a szél. Ha már spiccbottal akarunk horgászni és fúj a szél, akkor a több pontos úszó feletti meglehetősen nagy zsinór rész fekszik a vizen és elhúzza a szereléket az etetésről. Ezzel szemben az egy pontos úszót letett bottal, a spiccet vízbe dugva pontosan úgy süllyesztünk zsinórt, mint match pecánál.

A kapás is látványosabb egy egypontos úszóval, hiszen úgy súlyozzuk, hogy a nagy test csak ici-pici része legyen kint a vízből. Nem sokkal több, mint egy több pontos úszó esetén. Ha a ponty felemeli a csalit és a pár jelző ólmot, olyan emelős kapásban lesz részünk, amit utána még hetekig látunk álmunkban! Fantasztikus érzés.

Ez a fajta szerelék és súlyozás arra is jó, hogy megtaláljuk a meder fenekét és tudjuk hogy mekkora rész fekszik ott nyugalomban. A ponty szereti ha nem mozog a kaja.

A peca

A tesztpálya most a Csepp-tó 23as helye. A legendás púp. Ha az ember el akar fáradni, akkor kell egy rakó és kb 3-4 kiló kukorica. A púpot úgy találja meg, hogy a szemben, jobbra található WC irányába kell horgászni kb 8-9 méter távolságban, így a bothossz pont megfelelő és élmény megtalálni ilyen szereléssel azt a részt, ahol az 5 méteres vízoszlopból marad kettő, mintez kb fél négyzetméter területen.

Sajnos a púp nem járt a kedvemben túlságosan, pedig ügyesen oldottam meg, és volt is gyönyörű elódalgós kapásom, hát még feltolós. 3darab 3 és 4 kiló közötti ponttyal lettem gazdagabb, amit szákba sikerült terelni nem utolsó sorban lencsevégre kapni. Az eredmény lehetett volna fényesebb, amellett hogy jókat fárasztottam!

Ő még belefért

A Csepp tó viszont nem az a hely ahol nem kap az ember tippet, így teljesen kifordultam a tőlem jobbra levő stég elé és megküldtem a helyet 1 egész doboz konzerv kukoricával. Úgynevezett margin peca. De ekkor már közeledtünk a délután 4 órához.

Szkeptikus voltam, és számoltam mennyi időt tudok még horgászni. Épp ezen gondolkoztam, mikor el is tűnt az úszó, majd bevágás és fárasztás következett. A horog biztosan tartott és ismét zsákmányoltam egy 3 kilós tövest. Ami ez után következett, azt viszont nem gondoltam volna. Bedobás, mélázás, úszó merülés, majd a bot benne maradt a bevágásban. Ez AZ az érzés, amit minden horgász szeret, amikor komótosan elindul az a valami és lehet tudni, hogy ez most akkor már nem az átlag méret, így hát tele vigyorral az arcomon fárasztottam, egyben kértem segítséget a szákoláshoz, mert látszott, hogy ezt a halat nem az én merítőmbe kellene belehajtogatni.

Külön örömként olyan valaki szákolt nekem és csettintett elismerően, aki szintén szkeptikus volt a bot halkímélésével kapcsolatban.

Összegezve

A Lingluren botban van különbség az enyémhez képest, sokkal gerincesebb, kevésbé lóg, de ugyanolyan intenzitással, hasonló módon dolgozik. A nagyobb halakat szépen irányította. A nagyszerű munka mellett már be-be avatkozzam és bevetettem egy-egy fárasztási trükköt a nagyobb halak esetén, azért hogy a hal nyugodtabb maradjon. Hiába itt már nem minden a profi bot.

Ahelyett, hogy a kínai fárasztós videókon làtható módon égbe emelt bottal téptem volna a halat, vízbe nyomott spiccel határozott finom húzással fordítottam rajta, ha kellett. Nem volt vészes a helyzet, de a halak is megmutatták, hogy mit tudnak a már melegebb vízben.

Két, feltételezhetően test kapásom nem lett meg, egy hal pedig a horgommal távozott. Ezt követően tettem fel a 18as előkét, ami még így is elégséges volt. 23as főzsinórig még simán fel lehetne menni a bot elbírná. Ezenfelül is van még egy ötletem, ami ki akarok próbálni, de ne szaladjunk előre. 😉

A bot jó, hozza a kínai spiccbotos feelinget, benne van az erő, ami rá is van írva, persze nem is haltépő pecát csinálok vele! Valószínű kijönne vele nagyobb hal is. Ez azonban a boton kívül a halon és a horgászon is múlik. Semmiképp sem csodafegyver, észnél kell lenni. Bevetni egy csomó mindent, amit már megtanultunk korábban. Ez a kijelentés természetesen minden gyártó minden termékére igaz.

A linugluren glccge power jó kihívója a még ennél is borsosabb árú nagyhalas spiccbotoknak, amiket a haldorádó vagy a topmix kínálatàban találni. A bullfishing kínálata emellett további izgalmas, érdekes ilyen botokat tartogat, érdemes megnézni őket!