Mauritius – kicsit horgász szemmel is

Bár nem a peca volt az elsődleges cél, de ez is sikerült és kicsit kiléptem a nemzetközi piacra. Ez sem lesz a profilom biztosan, de nem is akarok annyi pénzt rászórni, mint aki a saját cégét ifluenszeli. Na de ne menjünk ennyire előre.

Nászúta érkeztünk és bármennyire is készültünk az útra (nekem mondjuk túl sok időm nem volt), sikerült egy csomó mindent megtudni és persze egy csomó mindent nem.

Tudnivalók, felfedezések

Tudtuk, hogy:

• Bal oldali közlekedés van és hogy európai vagy angol fali aljzatok vannak.
  • Mit kell csinálni a beutazáshoz, de erre könnyű rákeresni is
  • Nagyon drága lesz a mobilozás
  • Érdekes keverék ez a hely európaiakból, de főképpen afrikai és indiai népekből áll

Ide érve, illetve praktitákat megtudva rájöttünk hogy

• Modern telefonnal (esim támogatás) és az airalo alkalmazással nyugodtan lehet mobilneted, mire odaérsz.Mindenki watsapp-on kommunikál. Ezt még otthon intézd el, mert sms-el vagy telefonhívással hitelesít
  • ANGOL dugók vannak szinte mindenhol, átalakítóra szükség lesz. De pld a mi szállásunkban is mindenhol volt átalakító, de legyen!
  • A víz akár iható is lenne, de kezeld nem ihatóként, mert gyakran betárolják az időszakos vízhiány miatt
  • Itt ami törvényes, azt megteszik azért, hogy költsél. Van európai kultúrembernek való hely, de mindig és mindenhol megy a matek.
  • A tömegközlekedés agyrém, SEHOL nincs kiírva, hogy melyik busz hova, milyen szám, merrre meddig. Ez együtt a bal oldali közlekedéssel, kinyír…
  • Itt bizony a helyi pia a rum, de hogy a cukornád nem csak ezt a célt szolgálja, hanem még az áram is ebből van (az idő felében)
  • Csak nagy áruházban van friss tej. Máshol max dobozost kapsz, vagy épp tejport.
  • Rizs, tészta, rizstészta és mindenféle egzotius fűszer mindenhol van.

Gyönyörű helyekre lehet eljutni. Szép dolgokat lehet megnézni. Biztos vannak kalandosabb kedvű emberek is, én mindenesetre jobban túl vagyok a konfortzónámon ezzel a buszos izékkel, amennyire szeretnék.

Az alkoholról azért szólnék még egy szót, erre nagyon büszkék, és elszörnyedve hallgatták, hogy Magyarországon mindenki főz (pálinkát)!

És hogy a peca?

Ide big game-elni jönnek az emberek, de közel a parthoz is vannak halak. Gyönyörűek és színesek. A mi ottlétünk alatt sajnos nem volt lehetőség arra, hogy kimenjek egy rendes jiggelésre, bár majdnem összejött, de a nagy hullámok és viharos idő miatt erre nem volt lehetőség. Mindenki szervezkedett, de itt is a pénz beszél, végül is, egy közepes peca árát költöttem el egy kisebb “bottom fishing” nek kevezett dologra, ami lényegében egy kézben tartott fenekezős pecát jelent bot nélkül. Orsó nem is volt, a zsinór tárolása egy PVC cső darabon történt. Érdekes, izgalmas. A guide egyébként mindent megtett az élvezetes pecáért és volt is egy jobb halam, de sajnos az leakadt. Mindenesetre, annyi biztos, hogy ha az ember egy apró pergető botot el tud tenni a táskájában, azzal nem jár rosszul. Persze azt tudni kell, hogy hol a hal és mire kap. Az ebben a nehéz.

A természet kincsei

Minden ilyen hely csodaszép. Milyen is lenne, szuper dolgokat látunk és élünk át. Érdekes átélni a gyarmatosításos dolgokat. Érdekes (és kicsit félelmetes) egy ilyen sokkal kevésbé komform és deklaratív helyen lenni, de egyszer mindenképp megéri. Még ha nem is kék marlinért jövünk!

Ezt az egy napos programot a bookingon találtam, igaz az elején kissé túrista lehúzásnak tűnt (bújtatott vásároljál drága rumot és csetreszt), de utána már tényleg érdekes, izgalmas helyek és kalandok jöttek. Guideunk türelmes és bőbeszédű volt, sok mindent megtudtunk a helyi dolgokról és a cukornád mindenféle (nemcsak rum) felhasználásáról.

Vallás

Ebből a szempontból is van minden. Van itt hindu, aki marhát nem eszik. Van itt muszlim, aki disznót. Van itt keresztény templom is. A legérdemesebb, legszívmelengetőbb dolog talán az volt, hogy a hinduk még az autójukat is megszenteltetik ha vesznek egyet. Legyen az használt vagy új. Ahogy vezetnek, úgy meg is értem mondjuk. Elvittek minket egy hindu szentélybe és a hozzá kapcsolódó szent tóra. Olyan érzésem volt, mintha a Gangesz partján lettem volna. Minden szempontból.

Flic en Flac

A nyugati oldalon mint a túristák jellemző pontja, ez a település, írja az internet, de ez viszont …. érdekes. A tengerpart pazar. Ehhez nem is fér kétség. Az apartmanok többbsége közvetlenül a parton van, füves partos kapcsolattal a fehér homokra. Gyönyörű, európai ember számára kényelmes és szép. De két utcával beljebb pengés és villamos dróttal tűzdelt drága villák és nyomorúságos emeletes apartmanok váltják egymást. A mi “balkonunk” egy 2,5 méteres fallal elkerített terasz volt. Túl sok kilátásunk nem volt, de hova nem is lehetett volna. Zabszemmel a seggemben vonultunk már este haza, bár attrocitás nem törtènt.

Na és az ételek?

Első szálláshelyünkön “Pointe aux Canonniers“, európai dolgokban remekelt. Volt finom kávézó és mindenféle étterem is. Amikor ettünk, akkor kínai jellegű tésztaételt ettünk tenger gyümölcsivel, és kortyoltunk hozzá kókuszvizet. Sok mindent megtudtam a kókuszdióról, mikor utána olvastam. Eddig még sosem ittam, finom. Curry mindenhol volt, illetve tenger gyümölcsi is, ezzel elvan az ember.

Kókuszdió

mi sokat főztünk, ehhez szintén találtunk tenger gyümölcseit, ami viszon nem volt megtisztítva, így megtanultam királyrákot pucolni… , mivel benne volt még a belsőség. Erre is figyelni kell.